İş

Kuveyt Türk’ten Veriye Dayalı Bankacılık Raporu

Kuveyt Türk tarafından hazırlanan Veri Odaklı Bankacılık Raporu, bankacılık sektöründe bilgi odaklı analiz ve teknolojiler konusunda kapsamlı çıktılar sunuyor. Rapora göre dolandırıcılık tespiti, kredi ve finansman kararları, chatbot ve görsel asistan, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi verilerin kullanıldığı alanlar arasında yer alıyor.

34 yıldır yenilikçi ürün ve hizmetleriyle müşterilerine hizmet veren Kuveyt Türk, farklı bahislerle ilgili araştırma raporlarını kamuoyunun bilgisine sunmaya devam ediyor. Teknolojik gelişmelere paralel olarak dijital bir dönüşüm içinde olan bankacılık sektöründe değeri her geçen gün artan bankacılık sektöründe bilgi odaklılığın rolünü, yaptığı analizleri ve gelişen teknolojilerini araştıran Kuveyt Türk, yayımladığı raporunu yayınladı. Fikrinn Platformunda Bilgi Odaklı Bankacılık Raporu. Bilgi Tabanlı Bankacılık Raporu, bankacılıkta veriye dayalı analiz ve teknolojiler hakkında kapsamlı çıktılar sunuyor. Rapora göre dolandırıcılık tespiti, kredi ve finansman kararları, chatbot ve görsel asistan, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi bilgilerin kullanıldığı alanlar arasında yer alıyor.

 

“Bankacılık sektöründe veriye dayalı dönüşüm için yüksek potansiyel”

Kuveyt Türk Strateji ve İnovasyon Küme Yöneticisi Dr. Selman Ortaköy yaptığı açıklamada, “Günümüzde birçok şube için bilgi odaklı hareket etmek büyük önem taşırken, özellikle Türkiye’de veri odaklı dönüşüm potansiyelinin yüksek olması dikkat çekiyor. bankacılık sektörü. Bu kapsamda hazırladığımız veri odaklı bankacılık raporu, sektörde gelinen noktayı ortaya koyan ve bundan sonraki sürece ilişkin öngörüler içeren değerli bilgiler ve yaklaşımlar içeriyor. Bilgiye dayalı bankacılığın odaklandığı en önemli alanların başında müşteri odaklı pazarlama, dolandırıcılık tespiti, kredi ve risk yönetimi kararları, chatbot/görsel asistan ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi gelmektedir. Kuveyt Türk olarak çalışmalarımızı geliştirirken her zaman verilere değer verdik. Ayrıca 2017 yılında ilk kez hayata geçirdiğimiz Bilgi Nimet Gelişim Programımız ile her yıl iş birimlerinde görev alan çalışma arkadaşlarımızın modelleme, analiz ve raporlama yetkinliklerinin gelişimine katkıda bulunuyoruz. Gelecek planlarımız ve stratejik hedeflerimiz doğrultusunda 2025 yılına kadar tüm birimlerimizde görev yapan 100 bilişimci ve 750 bilişim analistini yetiştirme hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz.”

 

Bankacılık departmanında bilgi neden değerlidir?

Kuveyt Türk’ün Bilgiye Dayalı Bankacılık Raporu’na göre veriler, son dönemde şirketlerin stratejik kararlar alırken kullandıkları değerli bir kaynak haline geldi. Elde edilen bilgilerin gerçek formüllerle işlenmesi sayesinde kişiye özel iş ve hizmetlerin müşteri ihtiyaçlarına göre uyarlanması, operasyonel süreçlerin optimize edilerek verimliliğin artırılması, iyileştirilmiş risk yönetimi uygulamaları ve hatasız kredi ile operasyonel kalitenin artırılması sağlanmaktadır. geçersiz süreçleri zamanında tespit ederek müşteri güvenliğini artırır.

 

Kişiselleştirilmiş hizmetler karlılığı artırır

Raporda yer alan Ulusal İş Araştırma Enstitüsü ve Narrative Science tarafından yapılan ortak bir araştırmaya göre, bankaların %32’si piyasada rekabet avantajı elde etmek için tahmine dayalı analitiği ve diğer yapay zeka teknolojilerini kullanıyor. Salesforce raporuna göre tüketicilerin %84’ü müşteri deneyiminin sunulan ürün ve hizmet kadar değerli olduğunu düşünüyor. Accenture tarafından yapılan bir araştırmaya göre müşterilerin %30’u daha iyi ve kaliteli hizmet almak için farklı bankaları tercih ediyor. Bu nedenle müşterilere verilerle sunulan kişiselleştirilmiş hizmetler verimliliği artırırken karlılığı da olumlu yönde etkiliyor.

 

Veri yönetişiminin değeri artıyor

Bilginin erişilebilir, erişilebilir ve korunmasını sağlamayı amaçlayan veri yönetişimi, bankalar için giderek daha önemli hale geliyor. Gartner’ın araştırmasına göre, 2024 yılına kadar kuruluşların %30’u bilgi analitiği yönetişim platformlarına yatırım yapacak ve güvenilir içgörülerin iş üzerindeki etkisini artıracak. 2025 yılına kadar, modern bir “Veri ve Analitik Yönetişimi” yaklaşımını benimsemeyen işletmelerin %80’i küçülmeye gidecek. Yine eşler arası ankete göre, 2024 yılına kadar kuruluşların %75’i, birleşik bilgi ve analitik girişimlerini desteklemek ve kurumsal başarısızlığı önlemek için merkezi bir veri ve analitik yapısı kurmuş olacak.

 

Verilerin stratejik kullanımı: Bilgi Ambarı

Veri ambarı, tüm verilere tek bir yerden ulaşılan ve bir bankadaki tüm birimlerin diğer birimler hakkında bilgi edinmesine olanak sağlayan bir sistemdir. Veri ambarlarında bilgi, tarihsel süreçteki tüm değişiklikleriyle birlikte depolanır. Tüm verilerin tek bir kaynaktan yönetilmesini sağlayan bilgi ambarı, bankalar için vazgeçilmez yapıların ortasında yer almaktadır. Bir veri ambarı olmadan, bir şirketin günümüzün giderek daha rekabetçi hale gelen pazarında hayatta kalması zordur.

 

Veri analitiği ve yapay zeka

Rapora göre son dönemde yapay zeka ve bilgi analitiği yatırımlarının artmasıyla birlikte bu alanlardaki çalışmalar hızlanarak hız kazanıyor. Bu da başta bankalar olmak üzere veriye dayalı işlere büyük ihtiyaç duyan kesimler için önemli bir potansiyel anlamına geliyor. Business Insider tarafından hazırlanan bir rapor, bankaların yaklaşık %80’inin yapay zekanın şubeleri için potansiyel faydalarının farkında olduğunu gösteriyor. Başka bir araştırmaya göre ise küresel bankacılık sektöründe yapay zekanın pazar büyüklüğü 2020 yılında 3,88 milyar dolardı. Bu rakamın 2030 yılında 64,03 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. bugün bir trendden çok bir gereklilik.

 

Kuveyt Türk Hakkında

Kuveyt Türk, 1989 yılında kurulmuştur. Seçkin finansal ürün ve hizmetleri tasarruf sahipleri ve yatırımcılarla etkin bir şekilde buluşturan Kuveyt Türk, müşteri odaklı yaklaşımı, teknoloji-inovasyon çalışmaları ve dijital dönüşüm yolunda attığı adımlarla sektöründeki öncü konumunu sürdürmektedir. Altın bankacılığı alanına adım atan ilk iştirak finans kuruluşu olan Kuveyt Türk, dünyada ve Türkiye’de ilk sürdürülebilir sukuk sürecini de gerçekleştirmiştir. 6 yıldır Türkiye’nin En Doğru Patronu ödülüne layık görülen Kuveyt Türk, 2021 yılında da Avrupa’nın En Yetkin Patronu seçilmiştir. Bugün Türkiye genelinde 443 prestijli şubesi ve dijital kanalları ile müşterilerine hizmet veren Kuveyt Türk, Bahreyn şubesi ve Almanya’daki iştiraki KT Bank AG. Kuveyt Türk, operasyonel çalışmalarının yanı sıra kültürel değerlerin korunması ve toplumsal maliyeti esas alan değerli sosyal sorumluluk projelerine imza atmıştır.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

baskalehaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu